مقالات آموزشی

راهنمای خرید باربیکیو مناسب

راهنمای خرید باربیکیو مناسب

یکی از سرگرمی‌های مردم ایران کباب درست کردن است؛ زیرا هدف از پختن کباب، تنها غذایی خوشمزه برای خوردن نیست؛ بلکه در روزهای تعطیل، به جمع کردن اعضای خانواده در یک مکان و وقت گذراندن آن‌ها با یکدیگر منتهی خواهد شد. علاوه بر آن، کباب غذایی سالم و بدون روغن است که اگر بر روی یک باربیکیو عالی درست شود، در این موج بیماری‌های مختلف، می‌تواند به شما کمک کند تا از مصرف چربی خودداری کنید و به سمت غذاهای ساده و بدون روغن روی بیاورید.

در ادامه مطلب قصد داریم چند باربیکیو مختلف را برای شما بررسی کنیم تا با توجه به مطالب ذکر شده، بهترین راهنمای خرید باربیکیو را در دسترس داشته و با توجه به شرایط خود مدل مناسبتان را بشناسید و آن را خریداری کنید.

راهنمای خرید باربیکیو گازی

باربیکیو گازی

دان مک گلاگلین اولین بار در سال ۱۹۵۰ باربیکیو گازی را طراحی و تولید کرد. پس از آن شاهد نمونه‌های جدید و مختلفی از باربیکیوهای گازی بودیم. به عنوان مثال باربیکیو پروپان‌ بعد از آن سال‌ها تولید شد که طرفداران بسیار زیادی را نیز برای خود پیدا کرد. پروپان، درست مانند گاز معمولی عمل می‌کند؛ اما از آن قوی‌تر و پر قدرت‌تر است. همچنین سرعت گرم شدن و درست شدن غذای شما را افزایش می‌دهد و آن را با استفاده از شعله‌های غیر مستقیم به مرحله پخت کامل می‌رساند تا غذایی لذیذ در اختیار داشته باشید.

این مدل باربیکیوها اغلب بسیار کم مصرف هستند و علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، هزینه‌های شما را نیز کاهش می‌دهند. این نمونه برای افرادی که به دنبال راه اندازی سریع و پختن آسان کباب‌هایشان هستند، به شدت توصیه می‌شود؛ زیرا به راحتی روشن می‌شود و هیچ نیازی به آمادگی قبلی ندارد. همچنین لازم به ذکر است که در مقایسه با کباب پزهای زغالی، دیرتر کثیف می‌شود و احتیاجی به نظافت مداوم ندارد.

راهنمای خرید باربیکیو زغالی

باربیکیو زغالی

با وجود باربیکیوهای جدید و با تکنولوژی‌های پیشرفته، باز هم اغلب مردم کباب‌های سنتی‌ای که بر روی زغال درست می‌شوند را بیشتر می‌پسندند. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که از وجود کمی دوده زغال بر روی گوشت کباب خود لذت می‌برند، بهتر است به فکر خرید باربیکیو زغالی باشید تا علاوه بر حال و هوای سنتی، گوشتی لذیذتر نیز داشته باشید.

جا به جا کردن باربیکیوهای زغالی بسیار ساده است و مانند نمونه‌های گازی، غیر ممکن نیست. همچنین از قیمت مقرون به صرفه‌تری نسبت به اغلب باربیکیو ها برخوردار هستند. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به سوختن زغال‌ها در دمای بالاتری نسبت به گاز معمولی اشاره کرد که در نهایت موجب لذت بخش‌تر شدن کباب شما می‌شود. اگر باربیکیوی مناسبی را انتخاب کنید، زغال‌ها با گوشت شما برخوردی نخواهند کرد و کبابی پاکیزه را در اختیار شما خواهند گذاشت.

از معایب این مدل می‌توان به زمان بر بودن راه اندازی آن اشاره کنیم. همچنین تهیه زغال و چوب می‌تواند کمی هزینه بر و دشوار باشد.

راهنمای خرید آتشدان هیزم‌سوز

آتشدان هیزم سوز

آتشدان هیزم سوز یکی از بهترین اقداماتی است که در فضای باز خصوصی خود می‌توانید قرار دهید. یک آتشدان می‌تواند مکانی استراتژیک برای تجمع خانواده و دوستان باشد که راحتی، گرما، نور و مکان کمی برای آشپزی در فضای باز عرضه می‌کند. سادگی کار یکی از بزرگ‌ترین فاکتورهای ترسیمی برای استفاده از آتشدان  است.

این طرح منحصر به ‌فرد از چاله‌‌های آتش‌ سنتی که در طول تاریخ استفاده می‌شد الهام گرفته است. شما می‌توانید آتشدان خود را به سادگی با هیزم پر کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید و از وقت خود لذت ببرید. آتشدان هیزم سوز فضای شما را به فضایی کلاسیک تبدیل می‌کند؛ البته در انواع مدل‌های متحرک و ثابت طراحی می‌شوند و شما می‌توانید بر اساس نیاز و سلیقه خود، آتشدان مناسب محیط خودتان را سفارش دهید و به سادگی از آن استفاده کنید.

راهنمای خرید باربیکیو و آتشدان

باربیکیو و آتشدان

برخلاف کباب‌‌پزهای معمولی که در گوشه‌ای از فضا قرار می‌گیرند، آتشدان‌ها در مرکز قرار دارند و تجربه یک اجتماع گرم را برای شما به ارمغان می‌آورند. سوخت برای باربیکیو و آتشدان شما می‌تواند زغال سنگ یا چوب درخت باشد؛ اما اگر می‌خواهید کمی حرفه‌ای تر آشپزی کنید می‌توانید از ترکیب زغال سنگ بدون دود و چوب خشک درخت‌هایی مانند بادام و گیلاس و… استفاده کنید و مطمئن باشید طعم غذای شما بی‌نظیر خواهد شد.

شما می‌توانید غذای خود را روی این باربیکیو و آتشدان گریل کنید یا کباب خود را به سیخ بکشید؛ اما راه‌های دیگری مانند آویز کردن قابلمه از سه پایه یا قرار دادن ماهیتابه و سرخ کردن غذا نیز وجود دارد.

برای استفاده از باربیکیو و آتشدان خود ابتدا یک سطل آب همیشه کنار خود داشته باشید تا در صورت بروز مشکل یا در صورت تمایل به خاموش کردن زغال از آن استفاده کنید. بعد زغال و چوب تهیه کنید و لوازمی مانند فویل، آلومینیوم، سیخ، انبر، قفسه گریل و قابلمه را آماده کنید تا تجربه یک آشپزی حرفه‌ای با سبکی متفاوت در کنار خانواده و دوستان خود داشته باشید.

راهنمای خرید باربیکیو دو گانه سوز

خرید باربیکیو دو گانه سوز

آیا بین خرید باربیکیو زغالی و گازی شک دارید و نمی‌توانید بهترین مورد را برای خود انتخاب کنید؟ در این شرایط لازم است، از باربیکیو دو گانه سوز یا باربیکیو گازی زغالی استفاده کنید. این مدل از باربیکیوهای موجود در بازار، هم به وسیله زغال کار می‌کنند و هم به وسیله گاز معمولی.

اگر ترس از تمام شدن زغال‌هایتان را دارید و یا نگران قطع شدن گاز در میانه کارتان هستید، می‌توانید نمونه‌های دوگانه سوز را امتحان کنید تا هر گاه زغالتان به اتمام رسید، از گاز استفاده کنید و اگر به گاز دسترسی نداشتید، با استفاده از زغال، کباب خود را درست کنید.

از معایب آن می توان به قیمت بالای آن در میان انواع باربیکیوها اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است که هر دو منبع باربیکیو، به مراقبت دائمی احتیاج دارند تا آسیب جدی نبینند.

در این راهنمای خرید باربیکیو شما با انواع باربیکیوهای موجود در بازار آشنا شدید حالا می‌توانید با توجه به علایق خود و شرایط محیط خود یک مدل مناسب را انتخاب کنید. ویلا مبل متخصص در فروش انواع محصولات باغی و ویلایی است که برای خرید باربیکیو گازی، زغالی، آتشدان و خرید باربیکیو دوگانه سوز می‌توانید به این فروشگاه اینترنتی مراجعه نمایید.

2 فکر در مورد “ راهنمای خرید باربیکیو مناسب

  1. تکفای گفت:

    سلام
    باربیکیو گازی بهتره یا ذغالی؟

    1. ویلامبل گفت:

      سلام
      بستگی به استفاده شما داره
      اگر گاز دارین و میخواین سریع پخت و پز کنین زغالی و اگر میخواین کباب طعم بهتری بده زغالی مناسبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *