مقالات آموزشی

راهنمای خرید تاب ریلکسی

تاب 1 نفره مدل مونیخ

استراحت کردن بر روی یک تاب ریلکسی یا صندلی تابی بسیار لذت بخش است و خستگی شما را کاملا برطرف می‌کند.

ممکن است فکر کنید داشتن یک تاب ریلکسی تنها برای افرادی که دارای منزل حیاط‌دار یا باغ هستند، امکان پذیر است. اما باید بدانید امروزه این تاب‌ها برای داخل منزل نیز طراحی و تولید می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به فضای موردنظر تاب دلخواه‌تان را خریداری کنید. در این راهنمای خرید تاب ریلکسی قصد داریم نکاتی که در زمان انتخاب و خرید صندلی تابی مهم هستند را برایتان شرح دهیم تا بتوانید انتخاب بهتری پیش رو داشته باشید.

۱- مدل تاب ریلکسی

در ابتدا باید انتخاب کنید چه مدل تاب یا صندلی برای شما مناسب است. انتخاب شما باید با توجه به فضا، سلیقه و نیاز شما بوده تا مورد استفاده‌تان باشد.

۲- در نظر داشتن اندازه صندلی تابی

یکی از فاکتورهای مهم برای خرید تاب ریلکسی توجه به اندازه حیاط، باغ یا فضای منزل است. همچنین باید در نظر بگیرید استفاده شما از تاب به چه صورت است. در صورتیکه تاب را برای فضای داخل منزل در نظر دارید و می‌خواهید مدت کوتاهی را بر روی آن استراحت کنید، مدل‌های یک نفره و کم‌جا بهترین گزینه هستند.

اگر منزل شما دارای حیاط است و یا اینکه قصد خرید تاب ریلکسی برای باغ خود را دارید باید با در نظر گرفتن جمعیت خانواده و موارد استفاده خود، تاب ریلکسی مناسب را انتخاب کنید.

۳- جنس تاب

دقت کنید که جنس تاب نیز باید متناسب با سلیقه و نوع استفاده شما باشد. انتخاب تاب برای فضای باز مشکل‌تر از تاب داخل منزل است. چرا که تاب در فضای بیرونی آسیب پذیرتر است.

اگر دوام و تحمل وزن تاب ریلکسی برای شما مهم است حتما تاب جنس فلزی خریداری نمایید. امروزه مدل‌های فلزی هم برای داخل منزل و هم برای حیاط بسیار محبوب هستند. البته نیمکت‌های چوبی برای فضای بیرون دارای ظاهر زیبایی هستند اما نسبت به نوع فلزی عمر کوتاه‌تری دارند. امروزه تاب‌های پلاستیکی نیز تولید می‌شوند که بسیار مقاوم و محکم هستند و همچنین کاملا ضد آب می‌باشند که برای فضای بیرون مزیت فوق العاده‌ای است.

۴- جنس زنجیر

اگر قصد خرید تاب ریلکسی برای حیاط یا باغ خود دارید، در زمان خرید حتما دقت کنید تابی را انتخاب نمایید که دارای زنجیر ضدزنگ باشد. در غیر اینصورت تاب شما در اثر بارش باران آسیب خواهد دید و زنجیر آن زنگ خواهد زد.

۵- کوسن

برخی از تاب‌های ریلکسی موجود در بازار دارای کوسن متصل هستند که این امر باعث صرفه جویی در هزینه می‌شود. اما همچنین این موضوع باعث محدودیت شما در انتخاب نیز می‌شود. اگر مایلید ظاهر تاب و مخصوصا کوسن آن با دکور شما هماهنگ باشد باید در زمان خرید تاب ریلکسی به این نکته توجه کنید و مدل بدون کوسن خریداری نمایید. در اینصورت شما قادرید کوسن موردنظر خودتان را خریداری نمایید و روی تاب قرار دهید. امروزه کوسن‌های ضد آب در بازار موجود هستند و گزینه مناسبی برای فضای باز می‌باشند.

۶- سایبان

امروزه تاب‌های ریلکسی دارای تنوع زیادی هستند. بعضی از این مدلها دارای سایبان هستند و برای فضای بیرون بسیار مناسبند. اگر شما نمی‌خواهید در معرض نور مستقیم خورشید باشید این مدل انتخاب خوبی برای شماست. بعضی از این تاب‌ها سایبان قابل تنظیم دارند که به شما امکان می‌دهد با توجه به محل تابش نور سایبان را تنظیم نمایید. همچنین برخی از سایبان‌ها ضد آب هستند. این سایبان‌ها از خیس شدن کوسن و صندلی جلوگیری می‌کنند.

علاوه بر موارد بالا نکاتی وجود دارند که باید در زمان خرید تاب یا صندلی ریلکسی به آنها توجه نمایید.

۷- پایه

اغلب تاب‌های ریلکسی‌ برای نصب به پایه نیاز دارند.اما مدلهایی هم وجود دارد که قابلیت نصب بدون پایه دارند و شما می توانید با توجه به نیازتان مدل موردنظر را گزینش نمایید.

۸- قابلیت تنظیم ارتفاع

در زمان خرید تاب ریلکسی دقت کنید تاب شما امکان تنظیم ارتفاع داشته باشد تا بتوانید ارتفاع آن را با توجه به قدتان تنظیم نمایید.

۹- لوازم جانبی

اگر قصد خرید تاب ریلکسی برای فضای بیرون منزلتان دارید باید توجه داشته باشید خرید برخی از لوازم جانبی بسیار حائز اهمیت است. برای مثال خرید یک کاور یا روکش برای تاب فضای بیرونی بسیار مهم است.

خرید تاب ریلکسی یا صندلی تابی

پس از مطالعه این راهنمای خرید تاب ریلکسی، اگر می‌خواهید خریدی مطمئن و آسان را تجربه کنید حتما به صفحه تاب ریلکسی ما سری بزنید. در این صفحه می‌توانید انواع مدل‌های صندلی تابی یک و دو نفره را مشاهده کنید و متناسب با شرایط مد نظر خود بهترین مدل تاب ریلکسی را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *