مقالات آموزشی

روش‌های نگهداری از تاب باغی

روش‌های نگهداری از تاب باغی

پیش از آنکه بخواهیم راه و روش مراقبت و نگهداری از تاب باغی را معرفی و بررسی نماییم، لازم است بدانیم چه عواملی در روند فرسودگی و یا آسیب دیدن تاب موثر هستند.

بطور کلی موارد زیر سه عامل موثر در میزان فرسودگی تاب‌های باغی هستند.

  1. نوع آب و هوای منطقه
  2. میزان قرار گرفتن تاب در معرض نور خورشید
  3. میزان استفاده از تاب در طول روز

به منظور بالا بردن عمر تاب باغی و نیز جلوگیری از آسیب دیدن آن، راهکارهایی وجود دارد که باهم به معرفی و بررسی آنها خواهیم پرداخت.

1- نصب صحیح

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که منجر به فرسوده شدن تاب‌های باغی می‌شود، روش نادرست نصب تاب می‌باشد. دقت داشته باشید بعد از خرید تاب باغی عملیات نصب را به یک فرد متخصص و کارشناس بسپارید تا از آسیب دیدن تاب در طول زمان جلوگیری کنید.

2- جلوگیری از نفوذ رطوبت

توجه داشته باشید، رطوبت اثر مخرب شدیدی روی تاب های باغی گذاشته و به مرور زمان باعث پوسیدگی و تخریب آنها خواهد شد. برای جلوگیری از آسیب دیدن تاب خود باید مراقب باشید رطوبت باران و برف به تاب نفوذ نکند.

اگر تاب شما سایبان ندارد، سعی کنید در زمان بارش باران یا برف، از یک کاور عایق استفاده کنید تا جلوی خیس شدن تاب را بگیرد.

3- استفاده از سایه‌بان

همانگونه که رطوبت می‌تواند آثار مخربی روی تاب باغی بگذارد، نور خورشید نیز سبب فرسودگی و کوتاه شدن عمر آنها می‌شود. تاب‌های حصیری و چوبی نسبت به تاب‌های فلزی، در برابر نور خورشید آسیب پذیرتر هستند و به مرور زمان دچار فرسودگی خواهند شد.

به منظور مراقبت و نگهداری از تاب باغی خود سعی کنید تاب را در محلی نصب کنید که کمتر در معرض تابش آفتاب باشد و یا اینکه برای تاب خود یک سایبان در نظر بگیرید تا از آن در برابر تابش مستقیم نور خورشید، محافظت نماید.

۴- ضد زنگ، راهی برای نگهداری از تاب باغی

یکی دیگر از نکاتی که برای نگهداری از تاب باغی باید در نظر داشته باشید، توجه به رنگ تاب است. اگر منطقه سکونت شما دارای آب و هوای مرطوب است، در زمان انتخاب تاب‌های فلزی دقت کنید حتما رنگ ضد زنگ داشته باشند. چرا که رطوبت به مرور زمان باعث از بین رفتن رنگ و پوسته پوسته شدن آن در قسمت‌های فلزی خواهد شد. همچنین می‌توانید از اسپری‌های ضد زنگ برای مقاوم سازی بدنه تاب استفاده نمایید.

اگر رنگ تاب شما پوسته، پوسته شده می‌توانید آن را دوباره رنگ آمیزی کنید. با استفاده از رنگ‌های ضد زنگ می‌توانید عمر مفید تاب خود را تا چندین سال افزایش دهید.

5- روغن کاری اتصالات تاب ویلایی

برای محافظت و جلوگیری از خشک شدن اتصالات تاب، دقت نمایید هر چند وقت یکبار اتصالات و لوله‌های تاب را روغن کاری کنید تا از ایجاد صدای ناهنجار و خشک شدن اتصالات به مرور زمان پیشگیری نمایید. روغن کاری منظم (تقریبا هر ۲ ماه یک بار) سبب می‌شود تاب شما بدون صدا و نرم حرکت کند.

به طور کلی محصولاتی که در فضای باز باغ یا ویلا استفاده می‌شوند، سریع‌تر از سایر محصولاتی که در داخل ساختمان هستند، در معرض فرسودگی قرار می‌گیرند چرا که بدنه آنها در معرض مستقیم تابش خورشید و تغییرات آب و هوایی مثل رطوبت هستند. اما این دلیلی برای عدم مراقبت از آنها نیست، راه‌های بسیاری وجود دارد که به ما کمک می‌کنند عمر تجهیزات و محصولات فضای باز را افزایش دهیم.

روغن کاری اتصالات تاب ویلایی

تاب باغی و ویلایی از آن دست محصولاتی است که اغلب در فضای باز قرار می‌گیرد که حالا با خواندن این ۵ روش مراقبت و نگهداری از تاب باغی، می‌توانید عمر این وسیله مهیج را افزایش داده و تا سال‌های سال آن را در محیط باز خود داشته و از آن در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *