مقالات آموزشی

۷ ایده پاییزی، تجهیزات باغی مورد نیاز پاییز و زمستان

۷ ایده پاییزی تجهیزات باغی

فضای باز خانه، در این همه‌گیری کرونا، بهترین راه برای تازه کردن دیدارهاست. در فضای باز خانه ییلاقی می‌توانید مهمانی برگزار کنید و با رعایت فاصله اجتماعی، با عزیزان و دوستانتان معاشرت کنید. اگرچه بهترین زمان برای استفاده از فضای بیرونی باغ و ویلا، فصل تابستان است اما اگر به دلیل محدودیت‌ها نتوانستید از این فضا به خوبی استفاده کنید، نگران نباشید هنوز هم فرصت دارید.

بله می‌دانیم که فصل سرما پیش روست اما در این مطلب برای شما، ۷ ایده برای آماده کردن فضای بیرونی داریم که در آن تجهیزات باغی مورد نیاز پاییز و زمستان را معرفی خواهیم کرد تا مدت استفاده از زیبایی فضای باز خود را تا بهار تمدید کنید.

محصولاتی مانند بخاری هیزمی، آتشدان، پتوهای مناسب فضای باز و… می‌توانند به شما اطمینان دهند که به بهترین شکل فضای بیرونی خود را برای فصل سرما تجهیز کرده‌اید.

۱- برای گرم کردن فضای باز، یک بخاری هیزمی تهیه کنید.

یکی از تجهیزات باغی که می‌توانید برای گرمایش فضای بیرونی در این فصل تهیه کنید، بخاری هیزمی است. اگر دوست دارید حس خوب سوختن چوب و بوی هیزم را در فضای خود داشته باشید، به خرید بخاری هیزمی فکر کنید. بدون شک ده‌ها خاطره خوب زمستانی را در کنار این بخاری‌های سنتی تجربه خواهید. اما برای آنکه خرید شما سودمند و کاربردی باشد پیش از انتخاب، حتما محیطتان را بررسی کنید تا بتوانید دودکش و تهویه مناسبی را برای این بخاری‌ها فراهم کنید.

اکثر مدل‌های بخاری هیزمی ضمن آنکه گرمایش محیط را تامین می‌کنند، امکان تهیه خوراک و نوشیدنی‌های گرم را نیز برایتان محیا خواهند کرد. طعم یک چای هیزمی در سرمای زمستان را اصلا از دست ندهید!

۲- با یک آتشدان گازی یا هیزمی به فضای خود گرما دهید.

آتشدان، وسیله دیگری است که برای تامین گرمایش فضای باز در زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدل‌های بسیار متنوع در سبک‌ها و اندازه‌های گوناگون به شما این امکان را می‌دهند تا آتشدانی مناسب با فضای خود را تهیه کنید. این محصولات از نظر نوع سوخت به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  • آتشدان گازی
  • آتشدان هیزمی

بدهی است، اگر فضای بیرونی شما به گونه‌ای است که امکان خرید آتشدان هیزمی را ندارید یا از دردسرهای بعد از روشن کردن آتش بیزارید، می‌توانید یک فایر پیت گازی خریداری کنید تا دیگر نیازی به تهیه هیزم، روشن کردن سنتی آتش یا جمع کردن خاکستر را نداشته باشید و تنها با اتصال آتشدان به گاز شهری یا کپسول گاز از گرمای آن بهره‌مند شوید.

۳- با هیزم‌دان، به زیبایی چوب‌ها را نظم دهید.

با انتخاب آتشدان یا بخاری هیزمی، قطعا زمان بیشتری را در کنار آتش سپری خواهید کرد در نتیجه همیشه باید هیزم در دسترس داشته باشید. زیباست که در کنار آتشدان و بخاری یک هیزم‌دان کاربردی نیز قرار دهید و با نظم و آرایشی زیبا هیزم‌ها را در قفسه‌ها بچینید.

۴- برای مبلمان باغی پوشش تهیه کنید.

معمولا اکثر مبل‌های باغی که در فضای بیرونی باغ و ویلا مورد استفاده قرار می‌گیرند، فلزی هستند. قطعا نمی‌خواهید عزیزان و مهمانانتان، با نشستن بر روی این صندلی‌ها احساس ناراحتی و سرما داشته باشند، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای صندلی‌های ویلایی، تشک تهیه کنید تا راحت و گرم باشند.

تشک صندلی برای تمامی صندلی‌های باغی مناسب هستند و راحتی مناسبی را به همراه دارند در نتیجه علاوه‌بر صندلی فلزی برای دیگر صندلی‌های حصیری، چوبی، پلیمری و… مورد استفاده خواهند بود.

۵- همیشه یک یا چند پتو برای فضای باز در نظر بگیرید.

در قسمتی که برای فضای بیرونی زمستانی خود در نظر گرفته‌اید چند پتو مانند پتوی مسافرتی قرار دهید تا هر زمان عزیزان و مهمانانتان احساس سرما کردند بتوانند از آنها استفاده کنند. فراموش نکنید تجهیز کردن فضای بیرونی در هوای سرد بسیار مهم است چرا که با راحتی بیشتر قطعا دیگر کسی مایل نیست تا لذت هوای آزاد را از دست بدهد و داخل برود.

۶- با چراغ‌های ریسه‌ای فضایتان را زیبا کنید.

همانطور که می‌دانید در فصل پاییز و زمستان، خورشید زودتر غروب می‌کند بنابراین باید روشنایی کافی و مناسب را در فضای بازتان فراهم کنید. لامپ، چراغ یا فانوس از جمله منابع روشنایی هستند که می‌توانید در بیرون از خانه مورد استفاده قرار دهید.

در میان همه اینها چراغ‌های ریسه‌ای ایده‌ای جذاب برای تامین روشنایی هستند، از آنها غافل نشوید. روشنایی ملایم این چراغ‌ها فضایی منحصربفرد و رویایی خواهند ساخت.

۷- باربیکیو گازی یا باربیکیو زغالی تهیه کنید.

یکی دیگر از تجهیزات باغی دیگری که هم در تابستان و هم در پاییز و زمستان مورد نیاز شما خواهد بود، باربیکیوست. بسیاری خوراک‌ها و کباب‌ها را می‌توانید به راحتی بر روی باربیکیو گازی یا باربیکیو زغالی آماده کنید و از طعم بی‌نظیر آنها در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

به طور کلی باربیکیوهای باغی و ویلایی از نظر نوع سوخت مصرفی به دو دسته باربیکیو گازی و زغالی تقسیم می‌شوند. واضح است که باربیکیوهای گازی با اتصال به کپسول یا گاز شهری قابل استفاده است و پس از انجام کار نیز تنها باید صفحه پخت کباب‌پز را تمیز کنید. سوخت کباب‌پز زغالی نیز زغال کبابی است که پس از برافروختن و روشن کردن آتش می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر چه شاید روشن کردن زغال برای برخی دشوار باشد اما نمی‌توان از طعم نوستالژی آن گذشت. با این حال هر کس بسته به نیاز و شرایط محیط خود می‌تواند بهترین باربیکیو را برای خود تهیه کند.

خرید تجهیزات باغی مورد نیاز پاییز و زمستان

با ۷ ایده و پیشنهاد بالا می‌توانید به راحتی در فصل پاییز و زمستان نیز از فضای بیرونی خانه، باغ یا ویلای خود بهره‌مند شوید و اوقات خوشی را در آن سپری کنید. در فروشگاه اینترنتی ویلا مبل قادر خواهید بود بهترین تجهیزات باغی مورد نیاز پاییز و زمستان را بررسی و به راحتی آنها را خریداری کنید. تنوع در محصولات باغی ویلا مبل کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را متناسب با شرایط و موقعیت خود، پیش رو داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *