رپرتاژ آگهی

مقایسه سود ساخت و ساز ویلا نسبت به خرید ویلای آماده

وقتی صحبت از ساخت و ساز در مقایسه با خرید خانه می شود، هر کسی دلایل خاص خود را برای انتخاب یکی بر دیگری خواهد داشت.

با این حال کسانی که مطمئن نیستند خرید خانه بهتر است یا ساختن آن، باید سود حاصل از هر کدام از گزینه ها و همچنین سایر مزایا و معایب هر کدام را در نظر بگیرند، تا بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند.

چه کسی دوست ندارد چیز جدیدی به دست آورد؟ مخصوصاً اگر سفارشی فقط برای شما ساخته شود؟ منتها مشکل این است که چیزهای سفارشی اغلب گران قیمت تر هستند و زمان تحویل طولانی تری دارند. این عوامل، در تصمیم گیری برای ساخت یا خرید خانه نقش تعیین کننده ای دارند.

از آنجایی که هزینه خرید یا ساخت خانه بسیار بیشتر از آن است که جا برای اشتباه وجود داشته باشد، بنابراین برای اینکه بتوانید بهترین تصمیم را برای خود و بودجه تان در نظر بگیرید، در این مقاله به مقایسه سود ساخت و ساز ویلا نسبت به خرید ویلای آماده پرداخته ایم.

خرید یا ساخت خانه؟ کدام ارزان تر است؟

طبق آمار به دست آمده هزینه ساخت هر متر مربع واحد مسکونی در سال 1400 در تهران معادل 8 تا 10 میلیون تومان می باشد. همچنین قیمت هر مترمربع زمین مسکونی در سال 1400 در شهر تهران بین 30 میلیون تا 200 میلیون تومان براساس مناطق مختلف می باشد. درواقع هزینه تمام شده برای هر متر مربع واحد مسکونی تهران در سال 1400 برای مناطق مختلف بین حدود 40 تا 200 میلیون تومان می باشد.

علی رغم افزایش 70 تا 100 درصدی هزینه ساخت ویلا در سال 1400 نسبت به سال های گذشته، همچنان قیمت تمام شده یک ویلای ساخته شده با قیمت ارزش آن برای فروش، اختلافی معادل 20 تا 40 درصدی دارد.

خرید یا ساخت خانه؟

مزایای ساخت و طراحی ویلا شخصی

خب، اکنون که تفاوت قیمت ساخت و ساز را مشاهده کردیم، بیایید مزایای ساخت و طراحی ویلا را بررسی کنیم:

  • سفارشی سازی: اگر از ابتدا خانه ای برای خودتان بسازید، می توانید جزئیات از چیدمان، کابینت و کف تا سینک ظرفشویی، روشنایی، رنگ و حتی دستگیره درب ها را با توجه به سبک زندگی و سلیقه خود شخصی سازی کنید.
  • کم تا بدون رقابت: اگر بازار مسکن را بررسی کنید متوجه خواهید شد که خانه ها به سرعت از بازار رقابت خارج می شوند. بنابراین رقابت برای یافتن بهترین خانه موجود با کمترین قیمت اغلب سخت است. اما اگر از قبل زمینی دارید و یا حتی یک قطعه زمین بخرید و بسازید، بدیهی است که رقابت شما صفر خواهد بود.
  • نگهداری کمتر: از آنجایی که خانه های جدید با رعایت قوانین ساختمانی فعلی ساخته می شوند و مجهز به فناوری های به روز هستند، احتمالاً تا چند سال دیگر، نگران تعمیرات بزرگ یا مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری سنگین نخواهید بود. به این معنی که نشت سقف، خرابی سیستم های پکیج و رادیاتور، فرسودگی لوله کشی، پر شدن چاه و … وجود نخواهد داشت.
  • هزینه های انرژی کمتر: خانه های ویلایی جدید اغلب دارای جدیدترین سیستم های تهویه مطبوع و دستگاه های کارآمد برای مصرف انرژی هستند که معمولاً منجر به کاهش هزینه های انرژی می شوند.
  • تازگی: شما اولین مالک خانه ویلایی تازه ساخته شده خود هستید و می توانید شروع به کار کنید و از سیستم ها و وسایل جدید لذت ببرید.
مزایای ساخت و طراحی ویلا شخصی

معایب ساخت و طراحی ویلا

خب همانطور که پیشتر نیز به آن پرداختیم، اگرچه شاید هزینه تمام شده ساخت و ساز ویلا بیشتر از خرید ویلا آماده باشد اما اگر بتوانید بودجه مورد نیاز برای ساخت ویلا را تامین کنید، هزینه ملک شما پس از تکمیل پروژه بیشتر از میزان پرداخت شده خواهد بود.

اکنون بیایید تمام معایب ساخت و ساز ویلا نسبت به خرید ویلای آماده را بررسی کنیم:

  • زمان انتظار طولانی تر: به طور متوسط ​​هفت ماه طول می کشد تا یک خانه جدید بسازید. (در بهترین حالت ممکن) این مدت زمان بدون در نظر گرفتن مراحل برنامه ریزی و طراحی ویلا و … در نظر گرفته شده است.  
  • فشار: برای ساخت یک ویلا، باید زمین بخرید، در مورد طراحی خانه تصمیم بگیرید و از طراحان حرفه ای ویلا کمک بخواهید، کفپوش، وسایل، کابینت، تزئینات داخلی، تزئینات بیرونی را انتخاب کرده و خریداری نمایید. مدیریت تمام جزئیاتی که همراه با ساختن خانه است به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. بریا ساخت یک ویلای جدید باید استقامت داشته باشید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی انجام خواهد شد.
  • هزینه های پنهان: در حالی که بودجه ای را در ابتدای پروژه در نظر دارید، تقریباً همیشه هزینه هایی وجود دارد که پیش بینی نکرده اید یا موادی که در نهایت هزینه بیشتری برای آنها صرف می کنید. این موارد می تواند حتی بسیار بیشتر از آنچه برای اولین بار پیش بینی کرده اید باشد. اگر زمان ساخت ویلای شما طولانی شود و با تغییرات نرخ ارز و دلار و یا قیمت مواد و مصالح رو به رو شوید، احتمالا قیمت ساخت ویلای شما نسبت به آن چه که از ابتدا در نظر گرفته بودید، تغییراتی خواهد داشت. عدم در نظر گرفتن این هزینه ها در ابتدا، می تواند شما را در میانه راه با مشکل مواجه کند.

سخن پایانی

همانطور که درباره مقایسه سود ساخت و ساز ویلا نسبت به خرید ویلای آماده اطلاعات کسب می کنید، باید بدانید که هر دو فرآیند شامل هزینه های فراوان و عوامل استرس زای احتمالی است. با این حال، نتیجه نهایی باید ارزش استرس و هزینه زیاد شما را داشته باشد. اگر در نهایت تصمیم گرفتید که یک زمین بخرید و ویلایی را مطابق با سلیقه خود طراحی کرده و بسازید، از ساخت و ساز لذت ببرید. طراحی ویلا و ساخت آن می تواند بخش مهمی از دستیابی به زندگی رویایی آینده شما باشد. بنابراین از خطر کردن نترسید و اگر قصد ساخت و طراحی ویلا را داشتید با ما تماس بگیرید. تیم مجرب طراحی و ساخت ما در آبگون دیزاین آماده دریافت انواع پروژه های شما در شهرهای مختلف کشور ایران می باشد. ما با سابقه طولانی در زمینه طراحی و ساخت ویلا، می توانیم بهترین گزینه ها را با مناسب ترین قیمت ها در اختیار شما قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *